четвер, 9 лютого 2017 р.


Шукачі знань
Як зацікавити дитину до навчання





Зміст
Вступ
Проблема
Мета
Завдання
Квест «Шукачі знань»
Нагородження
Джерела

Вступ
Будьте самі шукачами, дослідниками.
Не буде вогника у вас – вам ніколи
не запалити його в інших».
Василь Сухомлинськи
   Чому діти не завжди із задоволенням ідуть у школу? Причин може бути багато, але одна з них «нудно», «нецікаво». Учня необхідно зацікавити. Як цього досягти? Напевно у кожного вчителя є арсенал власних прийомів. Пригадаємо, що К. Д. Ушинський більше ста років тому сформулював основну мету школи: навчити дітей вчитися. Саме навчити не фізиці, історії, хімії, а сформувати здатність учити себе. Важливо навчити дитину самостійно здобувати знання і вміти їх обробляти. Тільки так може з’явитися справжній інтерес до навчання. І якщо ми допоможемо дітям розвинути потребу в знаннях, уміти набувати їх, то ці важливі якості залишаться з нею і після закінчення школи.



Проблема
   Проблема полягає в тому що діти не вмотивовані до навчання бо їм це не цікаво. Одноманітність пригнічує навчальну здібність старшокласника. Не дає йому розвиватись в тому напрямку в якому йому було б цікаво. Не використовуютьінтерактивні вправи на уроках






Мета
   Підвищення зацікавленості та розвиток креативного мислення учнів через використання ігрових завдань та інтерактивних технологій

Завдання
Завданням даного квесту буде підвищити пізнавальну діяльність учнів і направити здобуті знання на практичну діяльність.



Квест «Шукачі знань»
Квест може проходити як в урочний так і в поза урочний час для учнів старших класів а саме 10 – 11 класів.
Від кожного класу потрібно виставити команду у кількості 10 чоловік і визначити капітана.
Квест може проходити як в приміщенні школии так і за її межами ( шкільному дворі, парку то що).
Стартують усі команди одночасно але для кожної команди першою локацією будуть різні точки на мапі які повинні роздати перед квестом капітанам команд ( Рис. 1)
Також на локаціях можуть бути як самі вчителі так і учні.
Правила квесту
Команді дається 20 хвилин часу які вони мабть провести на локації і за цей період повинні  вирішити поставлених перед ними задач. Якщо вони не справляються з завданнями за виділений їм час вони переходять на іншу локацію з тими очками які вони набрали за цей проміжок чау.
У команді не має бути більше 10 чоловік.
Кожна з команд повинна складатись з учнів одного класу.
Не можна задавати наступне запитання якщо команда не вирішила попереднє.
Усі члени команди повинні приймати участь.

1.      Першою точкою квесту буде кабінет української мови.
 (Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами)
1.      Які є члени речення?(головні і другорядні)
А) Які є головні і які другорядні? ( підмет і присудок, обставини, означення, додаток)
Б) Покажіть як вони позначаються?
2. Які є частини мови? ( самостійні, службові, вигук)
А) На які поліляються  самостійні і службові частини мови?
3. Назвіть частини мови. ( іменник, прикметник, числівник, займенник, дієслово, прислівник)
А) Що вони означають? ( Предмет, ознаку предмета, вказує на особу або предмет, кількість, дію предмета, ознаку дії)
4. Які є розряди займенників? ( особові, зворотні, присвійні, питальні, заперечні, відносні, вказівні, означальні, неозначені)
5. Що таке вигук?
[3],[4],[5],[6]
2. Кабінет хімії
 (Основні компетентності у природничих науках і техно- логіях)
1.      З підручних матеріалів складіть молечулу води. (Учням надається 10 олівців і листки бумаги)
2.      Якій країні дав назву хімічний елемент? ( Аргентині)
3.      Скільки хімічних реакцій відбувається у головному людини за одну секунду? (100 000 хімічних реакцій)
4.      Який не металічний елемент є найпоширинішим на землі? (оксиген)
5.      На основі якого елементу створені гігієнічні «продукти» спеціально для чистки проблемної шкіри від вугрів і висипки?( на основі сірки)
[7],[8],[9].

3. Кабінет біології
 (Основні компетентності у природничих науках і техно- логіях, Екологічна грамотність і здорове життя)
1.      Яка речовина найпоширеніша на землі? ( Вода)
2.      З поданих матеріалів складіть молекулу ДНК. ( команді дають олівці і бумагу)
3.      В іспанському місті Більбао збирається чимало вболівальників на чемпіонат країни, які змагаються у “швидкісному повзанні з ванта-жем“. Які тварини приймають участь на цих змаганнях? (равликів)
4.      Скільки життєво важливих елементів? ( 20)
5.      Які ще тварини мають забарвлення як в зебри? ( бенгальські тигри)
[10],[11],[12] ,[13].

4. Кабінет ОБЖ
 (Екологічна грамотність і здорове життя, Уміння вчитися впродовж життя, Соціальна та громадянська компетентності)
1.      Як правильно виходити з задимленого приміщення?( повзком)
2.      Які види переломів розрізняють? ( відкриті і закриті)
3.      Накладіть повязку при закритому переломі.
4.      Скільки ступенів має відмороження? ( чотири ступені)
5.      До якого класу хімічних речовин належить чадний газ? ( до Оксидів)
 [14] ,[15].

5. Кабінет інформатики
 (Інформаційно-цифрова компетентність)
1.       Рис.2
2.       Як називаються люди, що бояться комп’ютерів і всього, що з ними пов’язано? (називаються кіберофобами)
3.       Який обсяг памяті мали перші персональні комп’ютери? (близько 16 кілобайт)
4.        Який день вважається Днем народження «смайлика»? (19 вересня)
5.       Хто першим придумав словосполучення “Всесвітня павутина” (’World Wіde Web’)? (Тім Бернерс-Лі (Tіm Berners-Lee) в 1990 році)
[16],[17],[18] ,[19].

6. Кабінет психолога
 (Уміння вчитися впродовж життя)

1.      Вправа "На якій я сходинці?"

Мета вправи: допомогти учасникам визначити рівень самооцінки
Учасникам роздається бланк з намальованою на ній драбинкою з 10 сходинок. Дається інструкція: "Уявіть себе на тій сходинці, на якій, як ви вважаєте, зараз знаходитесь". 
Після того, як всі намалювали, психолог повідомляє ключ до цієї методики:
- 1-4 сходинка - занижена самооцінка
- 5-7 сходинка - самооцінка адекватна
- 8-10 сходинка - завищена самооцінка

2.      Вправа "Колір емоцій"

Вибираємо ведучого. Ведучий по удару гонгу закриває очі, а інші учасники задумують тихенько між собою який-небудь колір, для початку краще один з основних: червоний, синій, зелений, жовтий. Коли ведучий відкриє очі, всі учасники своєю поведінкою, в першу чергу, емоційним станом, намагаються зобразити цей колір, не називаючи його, а ведучий повинен відгадати, що це за колір. Якщо він вгадав, вибирається інший ведучий, якщо ні, то залишається той самий. Отже по команді один гравець закриває очі, а всі інші мовчки загадують колір. Потім гравець відкриває очі, а всі інші зображують задуманий колір своєю поведінкою. Ведучий повинен його відгадати. 
3.      Вправа «Переправа»
В основі вправи лежить необхідність загальногрупового рішення. Успішність його виконання залежить від готовності учасників надавати один одному взаємопідтримку. Для проведення вправи необхідно вільний простір, перед його початком необхідно прибрати столи та стільці, що заважають.
Опис процедури. На підлозі крейдою або за допомогою клейкої стрічки проводиться дві лінії на відстані 8 м один від одного. Ведучий звертається до учасників:«Уявіть, що шлях вашій команді перегородила річка, умовно позначена лініями на підлозі Вам необхідно перебратися на протилежний берег річки. Ваше завдання – подолати перешкоду, дотримуючись таких правил:
·         до початку виконання вправи всі гравці повинні стояти за стартовою рисою, в кінці – за фінішною; 
·         під час переправи всі учасники повинні так чи інакше триматися один за одного;
·         під час переправи між позначеними лініями загальна кількість одночасних торкань підлоги всіма учасниками не повинно перевищувати шести торкань;
·         не можна застосовувати ніяких сторонніх допоміжних засобів;
·         необхідно брати до уваги безпеку всіх учасників».
Пояснення. Ведучий повинен спостерігати за процедурою вироблення учасниками варіантів вирішення задачі. Після того як він буде знайдений і група перейде до виконання завдання, необхідно забезпечити безпеку учасників, при необхідності підстраховуючи тих, хто може впасти.
Обговорення. Після першого вдалого виконання вправи ведучий пропонує групі повернутися в коло і обговорити особливості вибору ефективної стратегії виконання завдання. При цьому корисно задати учасникам питання про те, що допомагало, а що заважало виробленні стратегії і безпосереднього виконання завдання. Далі завдання ускладнюється: річка розширюється до 9 метрів, а кількість торкань зменшується  до 5.
Пояснення. Як правило, така зміна завдання вимагає кардинального перегляду і самої стратегії її вирішення. Однак учасники нерідко витрачають значний час на спроби адаптації першої, легшого варіанта виконання вправи до нових умов. Після кожної невдалої спроби групі пропонується повернутися в коло і обговорити правильність обраної ними стратегії вирішення задачі і причини невдачі. В процесі обговорення ведучому слід звертати увагу дітей на необхідність конструктивності їх взаємодії при виробленні рішення, емоційної стриманості та доброзичливості по відношенню до товаришів і т. п., що личить робити лідерові. Необхідно сформувати мотивуючу установку, що спонукує їх до дотримання в діяльності розглянутих раніше правил управлінської взаємодії лідера.
Джерело: Евтихов О. В. Тренигн лидерства: Монография.  
[20],[21],[22].

7. Кабінет географії
 (Екологічна грамотність і здорове життя, Основні компетентності у природничих науках і техно- логіях)
1.  Яка річка двічі перетинає екватор? ( Конго)
2. Найвища западена суші? (Мертве море)
3. Як називається скупчення островів? ( Архіпелаг)
4. На контурній карті навести контури пяти країн.
5. Що є і у черевика і в гори і в хвилі? ( підошва)
[23],[24],[25].




8. Кабінет математики
 (Математична компетентність)
 1. На подвір'ї ходили вівці І кури, всього в них 14 ніг. Скільки було овець і скільки курей, якщо було 5 голів? (2 вівці і 3 курки) 

2. В одній родині було багато дітей . Семеро з них любили капусту, шестеро - моркву, п'ятеро - горох. Четверо любили і капусту, і моркву, троє - і капусту, і горох, двоє - і моркву, і горох, а один любить і капусту, і моркву, і горох. Скільки дітей було в родині? (10 дітей) 

3. На озері ростуть лілії. Кожний день їх число подвоювалося, а на 20 - й день заросло все озеро. На який день заросла половина озера? (на 19-й день) 

4. Записано всі числа від 1 до 99. Скільки разів у записах зустрічається цифра 5? 
(20 разів) 

5. Рівність 101 – 102 = 1 звичайно ж, неправильна. Але в ній можна переставити одну з цифр так, щоб отримати правильну рівність. Зробіть це! (101 - 102 = 1) 
[25].
9. Кабінет малювання
(Обізнаність та самовираження у сфері культури)

1. Марка нашого літака + Команда собаці = Вигляд спереду А_ _ _ _ (Ан + Фас = Анфас.)
2. Нещаслива доля + Очей = Химерний стиль у мистецтві Р_ _ _ _ _ (Рок + Око = Рококо.)
3. З наданих матеріалів зліпити єдинорога.
4. Дискотека позаминулого століття + Місце для ставки = Молодший брат лоджії Б_ _ _ _ _   (Бал + Кон = Балкон.)
5. Низ російської грубки + Крутиться стрижень = Приміщення під першим поверхом П_ _ _ _ _ (Під + Вал = Підвал.)
[25].
10. Кабінет фізики
 (Основні компетентності у природничих науках і техно- логіях)
1. Перший лауреат Нобелівської премії? ( Рентген)
2. Точний прилад серед знаків зодіаку? ( Терези)
3. Визначити напругу в батерейці. 
4. Який прилад можна сконструювати за допомогою склянки з водою, жаби та маленької дерев'яної драбини? (Барометр.) 
5. Що на Землі в 5 разів гаряче, ніж поверхня Сонця?( Температура в блискавки може досягати 30 000 К, що в п’ять разів вище, ніж температура поверхні Сонця — 6000К )
[26], [27].
Підбиття підсумків
Закінчується квест у холі школи.
Проводится підрахунок балів для кожної команди і нагородження.
Урочиста частина під час якої нагороджується переможців та учасників квесту смаколиками.
Нагородження може провести як директор так і запрошений гість квесту. Відомий випускник чи випускниця цього закладу.











Ресурси:

Немає коментарів:

Дописати коментар